Daniel Gustavsson i AIK till 2014
2008 kom Daniel Gustavsson till Stockholm och AIK från Västerås SK. Tiden sedan dess har mest spenderats i utvecklingslaget Väsby eller på bänken, men trots det valde den unge mittfältaren att skriva under ett nytt avtal med Solnalaget. Klubben erbjöd ett treårskontrakt och Gustavsson skrev under.
Under försäsongen har talangen fått mycket speltid och i matchen senast mot GIF Sundsvall var det två inspel från Gustavsson som avgjorde matchen som slutade 3-0. AIKs ekonomi har tvingat fram en satsning på yngre spelare, något som Daniel Gustavsson tycker utvecklar truppen och sitt eget spel:
– Jag känner redan nu att jag fått bättre självförtroende och att jag blivit säkrare när jag får bollen och vågar hålla i den mer. Jag känner förtroende från tränarna och det har gjort att det känns bättre nu, fortsätter han till FotbollDirekt.
Att 2011 skulle vara det definitiva genombrottsåret håller han med om utan att nödvändigtvis ta det för givet.
- Det hoppas jag på men det är mycket jobb som är kvar än innan jag blir helt ordinarie.
/Nicholas Bonde
foto: Bildbyrån









