KFF-profilen lägger skadetiden bakom sig
– Jag har tagit mig igenom de jobbiga perioderna och fokuserar bara framåt, säger Eriksson till Matchdax.
Pär ”Pärlan” Eriksson anslöt till Kalmar FF från spel i Belgien förra sommaren. Dessförinnan hade stora delar av hans karriär spoilerats av skador, framförallt en ihärdig fotskada som har tvingat honom vila långa perioder. Men nu närmar han sig toppformen.
– Vi har tränat ganska hårt under försäsongen, kanske är man lite nertränad och sliten, men jag känner ändå att det börjar släppa. Jag känner mig stark i fötterna, men får ändå jobba extra för att bygga upp styrkan där, säger Pär Eriksson till Matchdax.
Bland fotbollsspelare finns det de som har tur med skador och de som alltid tycks hitta nya sätt och ställen att skada sig på. Den 26-årige KFF-anfallaren tillhör den sista kategorien, om någon, vilket naturligtvis har satt sina spår i honom.
– Jag har vid två olika tillfällen fått frakturer i fötterna. Senast var 2013 och det är alltid lika jobbigt att inte kunna vara med och spela. Men jag har tagit mig igenom de jobbiga perioderna och nu fokuserar jag bara framåt.
– Att vara skadad på det sättet är inget man gärna vänjer sig vid. Men andra gången visste jag ju lite mer om vad som skulle hända och vad som krävdes för att komma tillbaka. Tack vare att jag hade den erfarenheten blev det lite lättare. Även om det självklart är tungt varje gång.
David Carlsson
Matchdax









