Om Bangura: "En hyfsad värvning"
AIK delgav i ett pressmeddelande att klubben lånar in Mohammed Bangura från Celtic för resten av säsongen. Och Anfallarens comeback uppskattas i AIK-lägret. Det är en glad och uppspelt Niklas Backman som kommenterar värvningen till Matchdax. – Det blev lite hektiskt under dagen nu när Mohammed blev klar.
I och med bortasegern mot GAIS hänger AIK på i toppen och är fortfarande med och tampas om SM-guldet. Gnaget ligger på delad tredjeplats tillsammans med Häcken och har fem poäng upp till serieledande Elfsborg. Bangura-värvningen är ett tydligt tecken på att AIK menar allvar.
– Det känns jättekul att Mohammed återvänder och det blir ett kärt återseende både för oss i laget och för AIK-fansen. Vi vill ju vara med där uppe och har fler av topplagen kvar att möta.
– En hyfsad värvning får man väl säga, avslutar en skämtsam Backman till Matchdax.
Sebastian Karlsson









