Rasmus Elm sätter avtryck på träning
– Han är den smartaste spelare jag har spelat med, säger Sachpekidis till Matchdax.
Att Kalmar FF blir ett bättre lag med de tre bröderna Elm i truppen, råder det inga tvivel om. För andra spelare betyder Rasmus, Viktor och David mer än så. Fråga bara talangen Filip Sachpekidis.
– Det betyder otroligt mycket att ha de runt mig. Man ser hur skickliga de är och det finns mycket att lära sig av där. Det är bara positivt att få träna med så pass bra spelare och få lära sig nya saker dagligen, säger 17-åringen till Matchdax.
Vad är det du försöker lära dig av?
– Man ser på deras rörelsemönster, tempo och spelförståelse att de tillhör en annan klass. Och utanför planen är alla ödmjuka och förebilder, precis som de är på planen.
Det finns en av bröderna som tycks ha imponerat mest på Sachpekidis. Ironiskt nog är det han som inte fått spela en match än. Rasmus Elm är på väg tillbaka sin magsjukdom - och Matchdax kunde igår skriva att han troligtvis kan göra comeback innan sommaruppehållet.
Att döma av Sachpekidis ord så finns det mycket att längta efter i Rasmus Elms säsongsdebut.
– Det finns otroligt många bra spelare i vårt lag. Jag har sett Rasmus en hel del och vilka kvaliteter har har på träningarna, säger KFF-talangen och avslutar:
– Hans spelintelligens är i en nivå för sig. Jag kan säga att han är den smartaste spelaren jag har spelat med. Sedan är även hans bolltouch, tillslag fantastiskt. Det är inspirerande att vara i samma lag som honom och roligare att komma till träning då.
David Carlsson
Matchdax









