Stabil seger för HIF: "Vi är riktigt bra"
Olympia och Helsingborgs IF är knappast någon drömmotståndare för Elfsborg. Förlusten för boråsarna var deras första för året och innebär dessutom att Helsingborg drar ifrån i tabelltoppen:
– Vi bjuder på två omställningar. Vi snackade innan matchen om hur vassa Helsingborg är i de lägena, tyvärr slarvar vi i två situationer och de är otroligt effektiva, säger Elfsborgsstjärnan Lasse Nilsson till C More efter matchen.
Elfsborg försökte åstadkomma en kvittering men var alldeles för ineffektiva i boxen när lägena uppstod. Helsingborgs målvakt var nöjd med lagets insats och Roar Hansens lagbygge:
– Vi är riktigt bra med tanke på att stora delar bara spelat tillsammans ett halvår och vi har nya tränare och så. Allt sitter inte riktigt än, säger han.
Redaktionen
Matchdax









