"Vi tar ut ilskan mot Helsingborg"
Efter att disciplinnämndens utlåtande tilldömt Syrianska segern med 3-0 och AIK böter på 150 000 så var minerna inte allt för muntra på Karlberg. Att man sedan åkte ur cupen mot superettanlaget Åtvidaberg med klara 0-3 fick många att undra om vårens succélag tappat stinget lagom till sommaren.
Niklas Backman vill lägga den tunga veckan bakom sig och hoppas att laget tar tillbaka sin heder mot Helsingborg under måndagskvällen.
- För oss har det blivit som en extra sporre att ta nya poäng. Man blir förbannad och då vill man komma tillbaka ännu starkare, eftersom domen är emot oss och då vill man slå tillbaka - och det ska vi göra mot Helsingborg, säger mittbacken bestämt till SportExpressen.
AIK tar emot serieledaren Helsingborg på Råsunda klockan 19:00 ikväll.
/Nicholas Bonde
foto: Bildbyrån









