Viktor Elm: ”Inte roligt att spela i landslaget”
– Landslaget är ett avslutat kapitel. Det finns andra saker som jag prioriterar högre, säger Elm till Matchdax.
Det har ”bara” blivit totalt nio landskamper för Viktor Elm och senast han var drog på sig den blågula tröjan för match var för sex år sedan. Samtidigt har han fått till övervägande del gott om speltid i det tysta i de holländska klubblagen.
Nu är han tillbaka i Sverige och Kalmar FF, som en av allsvenskans största profiler. Men om förbundskapten Erik Hamrén skulle ringa framöver så skulle svaret från Elm bli nej.
– Landslaget är avslutat kapitel. Jag vet att det är tabu att säga i det här landet, men jag tyckte aldrig att det var särskilt roligt att vara med, säger 29-åringen till Matchdax och fortsätter:
– I princip det enda jag fick göra var att sitta på bänken eller läktaren. Det hade varit en annan grej om jag hade fått spela varje match.
Nästa landslagssamling sker i juni då Sverige spelar en träningsmatch och EM-kvalmatch. Viktor Elm har dock förklarat hur det ligger till.
– Jag pratade med Hamrén förra året och sa till honom då att jag inte var sugen. Och som det känns nu så är det inget som lockar. Det finns andra saker som jag prioriterar högre, avslutar Elm.
David Carlsson
Matchdax









